Tot iedereen mee is!

60 jaar Parochie – Kilometers tot iedereen mee is

Ga je mee de uitdaging aan om samen 60.000 km bijeen te stappen en/of te fietsen ?

Naar aanleiding van het 60 jarig bestaan van de Parochie Don Bosco, roepen we iedereen op om mee deze uitdaging aan te gaan.

Ben je jong of oud, minder of meer sportief, wandel je graag of fiets je liever, alleen of in groep, het maakt helemaal niet uit... het doel is dat we zoveel mogelijk mensen oproepen om samen 60.000 km bijeen te stappen of te fietsen en ons hierbij te laten sponsoren voor het goede doel.

Daarbij willen we jullie oproepen om op regelmatige tijdstippen (dagelijks, wekelijks, …) jullie aantal kilometers te registreren op onze website, via onderstaande link.  Zo houden we graag de stand bij van het totaal aantal kilometers die we met zijn allen reeds bijeen hebben gesprokkeld.  Via het formulier hieronder vul je heel eenvoudig het aantal kilometers dat je de voorbije dag(en) gestapt en/of gefietst hebt.  Je kan ook de QR-code ernaast gebruiken.  Wekelijks zal de gezamenlijke teller op onze website worden geactualiseerd zo dat iedereen de evolutie van dit solidair event kan volgen.

Het startschot van deze solidaire actie zal plaatsvinden tijdens ons feestweekend 23-24 september 2023 en zal lopen tot zondag 17 maart 2024, waarbij we onze actie voor Broederlijk Delen dit jaar afsluiten met onze traditionele solidaire maaltijd.

Wil je financieel steunen?

Naast je kilometers registreren om de actie voor Don Bosco tot een goed einde te brengen, kan je ook Broederlijk delen financieel steunen.  Je doet een gift of laat je sponsoren, maakt niet uit hoe.

Giften vanaf 40 € zijn fiscaal aftrekbaar.

Sponsoren kan je doen via onze actiepagina op de website van Broederlijk Delen, die je bereikt door op de afbeelding hieronder te klikken.

Ideeën nodig?  Hier zijn twee voorbeelden

Hartjeswandeling

Hartjesfietstocht

Als je browser ingesteld staat om bestanden meteen te openen, moet je met de rechtermuisknop klikken op de knop en kiezen voor Koppeling opslaan als.  Je kan het dan opslaan en openen waar je wil.

Deze korte wandeling van ca. 5 km, met begin-en eindpunt aan de Don Bosco kerk, neemt je mee doorheen de wijk en voorbij Ommekaar naar het Beukenbos, een klein pareltje in onze omgeving, die ook in het voorjaar met zijn bloemenpracht kan schitteren zoals het bekende Hallerbos.  Halverwege de tocht heb je de mogelijkheid om te genieten van een tussenstop in het locale bruin café “De Kluis” met zijn gezellig terras en tevens het stamcafe van Witse op TV.

Als je bovendien een gps tracker gebruikt (zoals bijvoorbeeld Strava) tijdens jouw tocht, dan zou je alvast een mooie hartje zoals hieronder weergegeven moeten bekomen als resultaat, die je dan gemakkelijk kan delen op onze website en/of met je vrienden en kennissen.

Deze fietstocht door ons prachtige Pajottenland vertrekt en eindigt aan onze Don Bosco kerk en brengt je langs enkele mooie plekjes in onze omgeving. Zo fiets je langs het mooie kanaal richting Brussel, passeer je langs het Missiehuis van Scheut in Zuun, fiets je dwars door het Park van Coloma, voert je langs het domein Inkendaal, het domein Groenenberg en het Kasteel van Gaasbeek.  Op de terugweg passeer je langs het mooie kerkje van Oudenaken en fiets je door het groen verder langs de Basiliek en de Oude Markt in Halle.  Onderweg heb je verschillende mogelijkheden om iets te bezoeken, iets te drinken of te eten of te genieten van iets lekkers in de Kremerie van Gaasbeek.

Vond je het leuk?  Deel je ervaringen op onze sociale media!

Misschien vind je via die weg ook nog wel een leuke tocht in de buurt, die de moeite is om ook eens zelf te stappen.  Of neem je graag extra de uitdaging aan om een leuke figuur bijeen te stappen of te fietsen en deze te delen met elkaar.  Leuke tochten hangen we ook graag mee op achteraan in de kerk.