Ene plekke

Een ruimte voor en door jongeren.
Een plek om op adem te komen.
Een inspirerende en stimulerende plek.
Een plek om samen te komen.
Een vrij toegankelijke ruimte.
Een plek van respect en vertrouwen.

Ene plekke is een project met de steun van 'Space for grace' .

Space for grace is een project dat het leven werd geroepen door het Interdiocesaan Pastoraal Beraad (IPB).  De bedoeling is om lokale geloofsgemeenschappen te ondersteunen – met knowhow en met budget – die aan de hand van creatieve en innovatieve projecten de vitaliteit van de gemeenschap een boost willen geven.

Het project waarmee wij hier aan deelnemen werd ‘Ene plekke’ gedoopt. Ene plekke komt voort uit het idee dat we een ruimte willen creëren met en voor onze vormselgroepen waar iedereen (jong en minder jong) de mogelijkheid vindt om even op adem te komen. Dit idee vertaalt zich in een pipowagen die zich zal situeren in de kerktuin. We maakten bewust de keuze voor de kerktuin om het project laagdrempelig te houden voor iedereen die zoeker is, geprikkeld wil worden, die een rustmoment zoekt, … Zo kan iedereen komen en gaan wanneer hij of zij wil en is de plek altijd ter beschikking van zij die er nood aan hebben.

Langzaam aan krijgt het project steeds meer vorm. Wil jij graag op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen? Hou dan zeker deze pagina in de gaten!

20230629_171034
20230630_112722
20230630_112951

Raf Lust, projectcoördinator van Space for grace, trok per fiets het land door om enkele deelnemende projecten een bezoekje te brengen.

Hij ging op zoek naar antwoorden op vragen als 'Wat drijft hun?' en 'Welke droom hebben ze over de toekomst?'.

Zo kwam hij op 16 september ook per fiets aan in onze Don Bosco kerk om ons team en het project beter te leren kennen.

Ben je benieuwd naar wat hij te weten kwam? Lees er alles over (en over de andere projecten die hij bezocht) in zijn verslag via de knop hieronder.