Christelijke meditatie

Tijdens de christelijke meditatie elke maandagavond in de Don Boscokerk te Buizingen,

zitten wij in de houding van een ontspannen lichaam, met gesloten ogen als rolluik voor afscherming tegen de buitenwereld.

Wij focussen ons dan op een innerlijke stilte, de weg naar de goddelijke relatie.

Doordat iedereen zich concentreert op dezelfde vervulling, is de stille kracht van onze kring sprekend.

En de kracht van onze kring conditioneert een geslaagde participatieve communicatie van spreken en luisteren in stilte.

Het resultaat van de stille kracht van onze kring is een gevoel van verbondenheid, samenhorigheid en vriendschap.

Wie opgaat in de dagelijkse beoefening van de stille meditatie met een open hart en een open geest, zal vreugde en vrede vinden, de goddelijke liefde ervaren en zich dicht bij God voelen, want God is Liefde.

God is geen idee, maar de inhoud van een ervaring.

Ilse Debelder

Elke maandag van 20u tot 21u (uitgezonderd schoolvakanties)

In de Don Bosco-kerk